Abstract
Het SCK CEN (Belgian Nuclear Research Centre) is één van de grootste onderzoekscentra in België. Naast vestigingen in Brussel en Louvain-la-Neuve bevindt het grootste deel van het SCK CEN zich in Mol, waar ik mijn stage heb gedaan. Elke dag verrichten een 800-tal medewerkers onderzoek naar de fundamenten en vreedzame toepassingen van ioniserende straling. Naast onderzoek levert SCK CEN ook dienstverlening aan nucleaire bedrijven, de medische sector, andere onderzoeksinstellingen en de overheid in alle domeinen van nucleaire toepassingen. Als derde pijler in de missie van SCK CEN staat communicatie en opleidingen vermeld.
Het behoud en het delen van de verworven kennis is een belangrijk aandachtspunt voor SCK CEN. Hiervoor zorgt de SCK CEN Academy, die opgericht werd in 2012. Zij organiseren o.a. opleidingen in nucleaire thema’s voor professionals en studenten. Ze coördineren ook de begeleiding van studenten die een stage willen volbrengen in Mol of onderzoek doen in het kader van hun thesis. Om dit alles goed te laten verlopen, is er natuurlijk een goede externe communicatie nodig naar de verschillende relevante doelgroepen toe. Het SCK CEN Academy maakt al gebruik van enkele communicatietools om deze communicatie vlot te laten verlopen, en brengt veel van haar informatie over via de website en mail.
Mijn doel met deze bachelorproef is een analyse te maken van de verschillende communicatietools van het SCK CEN en de SCK CEN Academy, en ook een vergelijking uit te voeren van de oude en nieuwe Academy website. Tot slot maak ik een vergelijking van de sendinblues van SCK CEN Academy met die van het INTSN.
Original language | English |
---|---|
Qualification | Other |
Awarding Institution |
|
Supervisors/Advisors |
|
Date of Award | 7 Jun 2020 |
Publisher | |
State | Published - 19 Jun 2020 |